דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קדימה היא מפלגה אוטיסטית 

מאת    [ 14/09/2011 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2053 פעמים ]

קדימה: מפלגה אוטיסטית

נמרוד נוי

14/9/2011

כל עוד קדימה היא מפלגה של איש אחד והוא העומדת בראשה, ונבחריה לכנסת הם בבחינת סטטיסטים בלבד, וכלל חבריה חמורים כפופי גבות, שום דבר טוב לא יקרה לנו. במציאות הזויה זו קדימה איננה יותר מאפיזודה חולפת. לכל היותר ברירת מחדל במערכת פוליטית הולכת ומחמירה. וכל עוד זו היא תרבותה הארגונית כל הפעמונים המקצועיים מצלצלים וזועקים לשמיים הצילו! הצילו!

אנחנו, העוסקים בניהול ובייעוץ ארגוני ואסטרטגי, לא צריכים הרבה יותר מכך כדי להצביע שתהליכי העבודה וקבלת ההחלטות בקדימה הם ברמת איכות נמוכה, וככך רב הסיכוי שלא נשיג תוצאות חיוביות כלשהן. אם נוסיף לדברים אלה שיו"ר המפלגה חיה בסרט, בו היא מככבת כ'נסיכת הפרדיגמה הקיימת', אפשר להתחיל ולסגור את הבסטה. כשלא עובדים בתהליכים איכותיים אין לצפות לתוצאות איכותיות. מנהיגות מתחילה בהבנה עמוקה כיצד מניעים אנשים לפעולה. כיצד משתפים אותם. כיצד ממצים את הפוטנציאל הגלום בהם ובארגון בו הם נמצאים. דבר מכך אינו מתגלם ביו"ר קדימה. ככך המפלגה סובלת מנמק והסתיידות עורקים. יסודותיה פגומים. זהותה לוקה בחסר ודרכי התנהלותה שליליים.

לחבילה זו ניתן לצרף אחר כבוד גם את חברי הסיעה כולה של המפלגה. איש מהם איננו קורא נכון את המציאות ואיננו מזהה את חומרת הדברים. ואיש מהם איננו מתרומם לגודלה העשייה והאחריות המתחייבים. הם חיים בעולם הולך ונעלם, וכל שיש בידם לעשותו הוא לחזור ולדקלם את אותן סיסמאות העבר, ולעשות את אותו עוד מאותו הדבר ותו לא. אירועי המחאה הציבורית הפוקדים אותנו בעת הזאת מצביעים על כך יותר מכל. הייתה זו בעיטת פתיחה למשחק הפוליטי החדש בו נצפה כולנו בזמן הקרוב. דור 'הישראלים החדשים' בעט בתחת של דור הפוליטיקאים הישנים והביע בכך את סלידתו מהם ומן הפוליטיקה שלהם. וקדימה עומדת בצד ואין לה מה להציע. היא חשופה במערומיה. היא ריקה מכל תוכן ומשמעות רלוונטיים. אפילו חשבון נפש נוקב היא איננה מסוגלת להכיל בקרבה. וחוץ מפטפוט עצמה לדעת במלל בלתי מושכל, בלתי איכותי, בלתי ראוי ובלתי מקצועי אין בה ולא כלום.

ומאחר והאדם הוא מחפש גאולה נצחי, זהו מצבו האקזיסטנציאלי ביקום, הוא יאחז בכל דבר קרוב וזמין שנדמה לו שאולי בו ימצא מרגוע לנפשו. וכשלקדימה אין תשובה לתת הציבור הוא ייפנה לקוסמים ועושי להטוטים למיניהם דוגמת שלי יחימוביץ וכל המאמץ הפטטי להחיות מחדש את מפלגת העבודה.

על מה צריך לעשות מחר בבוקר לכשקמים כתבתי במאמריי הרבים ובספר שהוצאתי לאור לאחרונה "לקראת פרדיגמה חדשה" שניתן לקוראו באתר:   nimrodnoy.wordpress.com

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב